تولیدکننده گازهای صنعتی و طبی

سهیل گاز اولین تولیدکننده و صادرکننده گازهای صنعتی و طبی

تولیدکننده گازهای صنعتی و طبی

سهیل گاز اولین تولیدکننده و صادرکننده گازهای صنعتی و طبی

  • ۰
  • ۰

در رابطه با گاز هلیوم و خرید و قیمت گاز هلیوم مطالب زیادی را به اشتراک گذاشتیم حالا قصد داریم اطلاعات تخصصی تر و جدیدتر که خیلی از افراد هنوز اطلاعاتی از آن ندارند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این اطلاعات، اطلاعات تحقیقاتی و دست اولی می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته.

واشنگتن دی سی: اگرچه هلیوم دومین عنصر فراوان (پس از هیدروژن) در جهان است، اما با دیگران بازی خوبی نمی کند. این عضو یک خانواده از هفت عنصر به نام گازهای نجیب است، که به دلیل واکنش ناپذیر بودن آن است. این گازها به راحتی با سایر عناصر ترکیب نمی شوند. هلیوم، که به طور گسترده ای به نظر می رسد بی اثرترین عنصر است، در شرایط عادی ترکیبات پایداری ندارد.

 

در حال حاضر یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی Artem R.oganov skoltech دو ترکیب پایدار هلیوم را پیش بینی کرده اند:

• Na2He

• Na2He o

دانشمندان به صورت آزمایشی تایید کرده اند و از لحاظ نظری ثبات Na2He را توضیح داده اند. این اثر می تواند سرنخ هایی در مورد شیمی موجود در سیارات غول پیکر و حتی احتمالا ستاره ها در جایی که هلیوم یک از مولفه های اصلی است، در خود جای دهد.

نویسندگان این مطلب از یک ابزار برای پیش بینی ساختار کریستال، الگوریتم تکاملی اصول اول به نام uspex، برای انجام یک جست و جوی سیستماتیک برای ترکیبات پایدار هلیوم استفاده کردند. آن ها وجود Na2He را پیش بینی کردند، که پس از آن با موفقیت در آزمایش سلول الماس ( DAC) سنتز شد و ثابت شد که حداقل تا 10 میلیون برابر پایدار تر می باشد.

ترکیبی که محققان کشف کرده اند بسیار عجیب است: اتم های هلیوم در واقع هیچ گونه پیوند شیمیایی تشکیل نمی دهند، اما حضور آن ها اساسا برهمکنش های شیمیایی بین اتم های سدیم را تغییر می دهد، الکترون ها را مجبور می کند تا درون شکاف های مکعب ساختار بومی سازی شوند و این ماده را عایق بندی کنند.

Na2He همان چیزی است که الکترید نامیده می شود، که نوع خاصی از کریستال نمکی یونی است. این یک زیر لایه مثبت با یون های سدیم و بار دیگر دارای تابش منفی دیگر از جفت های الکترونیکی موضعی تشکیل شده است. از آنجا که الکترون ها به شدت موضعی هستند، این ماده عایق است، به این معنی که نمی تواند الکترون های جریان آزاد که یک جریان الکتریکی را تشکیل می دهند، هدایت کند.

ترکیب هلیوم پیش بینی شده دیگر، Na2He O، در محدوده فشار از 15 تا 1.1 میلیون اتمسفر پایدار است. همچنین این بلور یونی با ساختاری شبیه به Na2He است. با این حال، به جای جفت الکترون، اکسیژن را به شکل O فرم منفی بارگزاری کرده است.

این مطالعه نشان می دهد که چگونه می توان با ترکیبی از روش های نظری قدرتمند و آزمایش های پیشرفته، پدیده های شگفت آور جدید را کشف کرد. این نشان می دهد که پدیده ها و ترکیبات شیمیایی بسیار عجیب و غریب می توانند در شرایط شدید ظهور کنند، و نقش چنین پدیده هایی در سیارات باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

  • ۹۹/۰۵/۱۳
  • مهسا جمشیدیان

نظرات (۱)

سلام و ممنونم برای مطلب خوبتون.
اگر به مطالعه مجله های جدید بویژه مجلات خارجی به صورت رایگان علاقه دارید، پیشنهاد می کنم سری به وب سایت ما بزنید. شما در این وب سایت می توانید جدیدترین مجله های خارجی روز دنیا را ترجمه فارسی و یا به زبان اصلی به صورت رایگان مطالعه کنید. این مجلات با موضوعاتی مانند فرهنگی ، تکنولوژی ، آشپزی ، خیاطی ، ادبیات ، هنر و موسیقی و غیره ارائه شده اند.

 

مجله خارجی جدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی